CALL FOR PAPERS
Bankowy Fundusz Gwarancyjny zaprasza wszystkich zainteresowanych ekspertów, w szczególności społeczność akademicką, do nadsyłania zgłoszeń referatów na konferencję naukową pt.: Crisis management in the financial system – stairway to heaven or highway to hell?
Tematyka zgłaszanych referatów powinna dotyczyć następujących obszarów:
- gwarantowanie depozytów, ubezpieczeniowe systemy gwarancyjne lub systemy rekompensat dla inwestorów,
- zarządzanie kryzysowe w sektorze bankowym, ubezpieczeniowym oraz kapitałowym (głównie CCP),
- stabilność finansowa i kryzysy finansowe,
- bezpieczeństwo finansowe,
- wczesne ostrzeganie przed zdarzeniami kryzysowymi w systemie finansowym,
- rola sieci bezpieczeństwa finansowego w zarządzaniu kryzysowym.
Organizatorzy zapraszają do zgłaszania referatów o charakterze zarówno teoretycznym, jak i empirycznym. Do nadsyłania zgłoszeń zapraszamy autorów teksów wpisujących się w różne nurty nauki np. nauki społeczne, nauki finansowe czy nauki prawne. Status pracownika uczelni nie jest warunkiem koniecznym do przedłożenia propozycji referatu. Do składania propozycji zapraszamy również profesjonalistów. W związku z międzynarodowym charakterem, w tym międzynarodowym składem Rady Naukowej konferencji, która ocenia referaty, preferowane są artykuły przygotowane w języku angielskim. Zgłoszenie referatu w języku polskim nie dyskwalifikuje z udziału w konferencji. Wymagana będzie jednak prezentacja referatu w języku angielskim podczas konferencji.
Jako zgłoszenie referatu akceptowane są zarówno pełne artykuły, jak i abstrakty. Abstrakt powinien liczyć minimum 1500 słów i zawierać takie elementy jak: zarys problematyki, zastosowane metody, wyniki badań i wniosku. Nie istnieją ograniczenia co do długości tekstu, natomiast powinien on być dostosowany do preferowanego miejsca publikacji pokonferencyjnej (preferowanego czasopisma).
Plik ze zgłoszeniem nie powinien zawierać imienia i nazwiska autora. Dopuszczalne formaty referatów to: .doc, .docx, .rtf, .pdf.
Termin nadsyłania zgłoszeń: 30 czerwca 2024
Zgłoszenia należy przesłać na adres mailowy: paper.conference2024@bfg.pl.
O akceptacji artykułu zgłaszający zostaną poinformowani drogą mailową nie wcześniej niż w lipcu 2024. Selekcja artykułów następuje na podstawie recenzji członków Rady Naukowej konferencji. Prosimy osoby zgłaszające artykuł o rejestrację na konferencję za pośrednictwem formularza rejestracyjnego dostępnego na tej stronie po otrzymaniu informacji o akceptacji artykułu. Osoby, których artykuły zostaną zaakceptowane proszone są o rejestrację jako „Osoba prezentująca referat”.
Osoby, których artykuły nie zostaną zaakceptowane mogą uczestniczyć w konferencji jako „Słuchacz”. Prosimy wówczas o dokonanie rejestracji zaznaczając w formularzu rejestracyjnym przy polu „Zarejestruj jako” opcję „Słuchacz”.
Osoby, których referaty zostaną zaakceptowane do prezentacji podczas konferencji będą miały możliwość zgłoszenia artykułu do publikacji w monografii pokonferencyjnej (w formie książki) lub do jednego z rekomendowanych czasopism. Lista rekomendowanych czasopism obejmuje:
- Bezpieczny Bank (Safe Bank), e-ISSIN: 2544-7068,
- Journal of Banking and Financial Economics, e-ISSIN: 2353-6845,
- Finanse i Prawo Finansowe (Journal of Finance and Financial Law), e-ISSIN: 2353-5601,
- Nauki o Finansach (Financial Sciences), e-ISSIN: 2449-9811,
- Journal of Financial Regulation, e-ISSIN: 2053-4841.
Termin przygotowania ostatecznego tekstu do publikacji pokonferencyjnej zostanie ogłoszony w terminie późniejszym.
Udział w konferencji oraz rejestracja propozycji artykułów są bezpłatne. Organizator nie pokrywa kosztów zgłoszenia artykułu do czasopisma, jeśli czasopismo, do którego jest kierowany artykuł pobiera opłatę.